2010. augusztus 20., péntek

rozsosat terveztem

Olyan rozs-zsemlét szerettem volna sütni, amiben viszonylag sok teljes kiőrlésű rozsliszt van, mégsem nagyon tömör a tésztája, sem nyersen, sem megsütve. Mivel olvastam valahol, hogy a sörrel dagasztott tészták lágyabbak, főleg ha nincs kikeverve a szénsav belőle, ezért erre a tényre alapoztam az ötletet. Így született meg a következő rozscipócska:

20 dkg teljes kiőrlésű rozsliszt
10 dkg graham liszt ( mert nem volt elég a fehér liszt)
30 dkg búzacsírás univerzális búzaliszt
25 dkg öregtészta
2,5dl sör
0,5 langyos víz
2 dkg élesztő
2 ek. olaj

2 ek cukor

A vízből a cukorból, egy kiskanál lisztből és az élesztőből masszát keverek, majd felöntöm fél deci sörrel apránként. Hagyom megemelkedni, addig a többi hozzávalót kimérem és a keverőtálba készítem. Mikor megfutott a kovász hozzáteszem és 20 percig dagasztatom a géppel.
Letakarva kelesztem, 20 perc kelés után átgyúrom egyszer. Hagyom duplájára kelni, majd 10 egyforma darabba vágom (8-ba, ha nagyobbakat szeretnénk), gömbölyítem zsemle formára és sütőpapíros tepsire teszem. Itt is hagyom duplájára kelni, majd 220C-re előmelegített, párásított sütőben 20 perc alatt készre sütöm. Kivétel után megpriccelem a tetejét vízzel és rácson hűtöm.

Aki szereti a rozsosat és könnyebb tésztájú zsömire vágyik, annak nagyon ajánlom!

1 megjegyzés:

ORsi írta...

jó, hogy eszembe juttattad az öregtésztát. ideje a hütöbe tenni egy adagot...