2010. július 7., szerda

2010.07.07. - zukkínis

Ez is egy sokoldalú kedvenc :)

Ma: egy főzőhagymát és két gerezd fokhagymát egy ek. oliván. kevés sóval üvegesre pároltam. Rádobáltam először az apróra vágott fehérrépát, a felaprózott sárgarépát, legvégül a zukkínit. Átforgattam, épp csak egy kicsit összepároltam.
Egy csésze joghurtba kevertem friss borsikafüvet és kakukkfüvet. Mivel a sárgarépához jól megy, ha picit édeskés, ezért most két petty édesítőt is kevertem az öntetbe.
Mennyei lett :)



Gondoltam ha épp van időm, idevésem, mit kaptak a többiek enni. Tehát

Babókaja: jóféle sonka, hagymával és fokhagymával vajon megsüt. Erre jövend a sárgarépa kicsikére aprózva, hogy könnyen puhuljon. Erre rá a kockázott zukkíni. Alá kevés víz, a pároláshoz.
Egy csészében elkészítem előre a habarást: tej, tönkölyliszt, morzsányi cukor és egy szál sárgarépa finomra reszelve.
Ha a lábasban a répa megpuhul kellőleg, akkor reszelt sajtot egy csipettel, (vagy kockasajtot, vagy juhtúrót) és mikor elkeveredett, akkor behabarom sűrűre.

2 megjegyzés:

Tücsi írta...

Drága Macs!
Nem emlékszem pontosan, hogy anno Álmival kellett diétáznod a terhesség alatt????? Valahogy nekem ez jön be, de szólj, ha tévedek...

Csak azért kérdem, mert most diagnosztizált nálam a házidoki terhességi cukrot :'(
És (remélem, nem haragszol meg érte), de egyből Te jutottál az eszembe, mint nagy diéta-mágus ;)

Majd kérdezhetek?????

Macsek írta...

Persze, kérdezz bátran :) Elküldhetem mélben, mit ettem és honnan számoltam a CH-t :)